Saturday, March 8, 2014

Calon Alternatif PKR

Anwar Ibrahim

Ekoran Anwar Ibrahim didapati bersalah dalam perbicaraan kes meliwat, calon PKR bagi PRK N25 Kajang akan berubah.

Menurut liputan Kini TV, Anwar Ibrahim mengumumkan PKR tersedia 12 calon alternif dan akan memulakan Reformasi 2.0 yang ditakuti oleh UMNO.


Nurul Izzah

Adakah Nurul Izzah disenaraikan sebagai calon alternatif ?

Nurul Izzah memang layak menjadi calon PRK N25 Kajang. Sekiranya Nurul Izzah mewakili PKR, BN tidak akan melepaskan peluang menyerang keluarga Anwar Ibrahim menganggap PKR sebagai harta sendiri.


Ultraman

Mungkinkah Ultraman dipilih menjadi calon alternatif ?

Ultraman baru diharamkan oleh kerajaan. Jika PKR melantik Ultraman menjadi calon PRK N25 Kajang, Naib Presiden MCA Chew Mei Fun dan Proksi UMNO Zaid Ibrahim tentu akan buka langkah seribu.


Saifuddin Nasution

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution merupakan salah seorang calon alternatif.

Saifuddin Nasution mengambil alih jawatan Setiausaha Agung PKR berikut Salehuddin Hashim meletakkan jawatan pada Januari 2010.

Saifuddin Nasution pada asalnya ialah Setiausaha Pemuda UMNO dan Barisan Nasional. Beliau berdemonstrasi bersama ahli Pemuda UMNO demi membantah pemecatan Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia. Akibatnya beliau disingkir dari UMNO lalu mengikuti perjuangan Anwar Ibrahim menentang UMNO.

Setelah memegang jawatan Setiausaha Agung PKR, pretasi Saifuddin Nasution sungguh cemerlang. Oleh sebab itu, tidak menghairankan kalau beliau bertanding atas tiket PKR dalam PRK N25 Kajang.

Post Berkaitan
Penulis Blog Artikel
Profil Google Zuiyanhong
Wira Demokrasi Tian Chua
Zuraida Membidas Shahrizat

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.