Friday, March 4, 2011

Pengaruh Anwar Masih Kuat Dan Kukuh

Anwar Ibrahim

Pemimpin umum PKR Anwar Ibrahim berkempen di PRK N27 Merlimau baru-baru ini. Beliau memberi sokongan teguh kepada calon PAS Haji Yuhaizad Abdullah yang mewakil Pakatan Rakyat.

Menghadiri ceramah politik anjuran Pakatan Rakyat di Jalan Pahlawan, Merlimau pada malam 1 Mac. Anwar Ibrahim, perdana menteri bayangan kerajaan alternatif Malayisa merupakan salah seorang pemimpin Pakatan Rakyat yang berucap di ceramah tersebut. Ucapan beliau sungguh hebat. Setiap hujah seperti sembilu menikam BN hingga mati. Sekiranya PRK Merlimau tiada penyertaan Anwar Ibrahim, tentulah tidak begitu menarik.

Anwar Ibrahim sekali lagi mencabar perdana menteri Malaysia merangkap president BN Najib untuk berbahas tentang negara muflis. Disamping itu, beliau juga mendedahkan korupsi, kenaikan harga barangan, aliran keluar khazanah negera secara haram dan perkembangan perbicaraan liwat.

Hadirin pada malam itu terdiri daripada berbilang kaum Malaysia. Keadaan ini terbukti Anwar Ibrahim masih berpengaruh di kalangan rakyat jelata Malaysia.

Artikel Berkaitan
Ulama Islam Terhormat Nik Aziz
Penamaan Calon PRK N27 Merlimau
Selamat Datang Ke PRK N27 Merlimua


No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.