Monday, October 29, 2012

Pemandangan Mempesona Zaanse Schans Belanda

Kincir Angin

Terletak di barat laut Amsterdam, Zaanse Schans merupakan tarikan pelancongan utama di Belanda. Jarak di antara Amsterdam dan Zaanse Schans sejauh 14 km.

Meninggalkan Lapangan Terbang Schiphol Amsterdam, bas persiaran yang dipandu oleh Peter berketurunan Hungary menuju ke Zaanse Schans. Cuaca cerah pada hari itu, saya menurun dari bas dan menyedut udara Eropah yang segar dan bebas.


Zaanse Schans

Selain kincir angin purba, pemandangan Sungai Zaanse sungguh menakjubkan. Zaanse Schans ditempatkan semula sepanjang tebing Sungai Zaanse.

Bangunan-bangunan di dalam Zaanse Schans ialah replika perkampungan Zaanse pada abad ke-17 dan ke-18 di Belanda. Mengambil angin di sekitar Zaanse Schans benar-benar seperti kembali ke Belanda kuno.


Zaanse Schans

Zaanse Schans dibuka untuk orang ramai melawat sepanjang tahun. Bengkel, restoran, muzium dan rumah papan kediaman boleh di dapati di Zaanse Schans. Dengan berkunjung ke Zaanse Schans, anda boleh dapat mengalami kehidupan orang Belanda abad ke-17 dan ke-18.

Zaanse Schans dibuka tujuh hari seminggu. Masa melawat adalah dari 9 pagi hingga 5 petang. Kemasukan ke Zaanse Schans percuma tetapi anda perlu membayar untuk masuk ke muzium. Tempat meletak kereta tersedia. Bayaran letak kereta dikutip untuk penyelenggaraan bangunan-bangunan di dalam Zaanse Schans.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Melancong Di Mutiara Timur Hong Kong
Menjelajah Eropah Dengan Bas Persiaran
Terbang Bersama Air Asia Ke Korea Selatan

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.