Sunday, October 7, 2012

Menjelajah Eropah Dengan Bas Persiaran

Bas Persiaran

Selepas mengambil beberapa gambar di luar Lapangan Kapal Terbang Schiphol, saya melompat ke bas persiaran ini dengan segera dan bermula perantauan saya di Eropah.

10 hari 7 malam bercuti di Eropah, kami mengembara sepanjang jalan dari Amsterdam ke Paris dengan bas yang berwarna merah ini. Menurut infomasi yang diberi oleh ketua rombongan, pemandu bas bernama Peter seorang Hungary. Tidak mengambil foto Peter, jika tidak boleh muat naik.

Kami telah merayau di sekitar Amsterdam selama tiga hari. Pada hari keempat, kami menuju ke Brussels. Dalam perjalanan ke Brussels, kami singgah di Bruges untuk makan tengah hari. Menginap semalam di Belgium, keesokan pagi kami pergi ke Paris.

Melancong melalui Belanda, Belgium dan Perancis sungguh jauh mujurlah Peter seorang pemandu mahir dan bertanggungjawab. Pemandu bas persiaran Eropah mematuhi peraturan lalulintas dengan ketat. Mereka jarang sekali bekerja lebih masa dan memandu semberono kerana akan menghadapi hukuman berat sekiranya melanggar undang-undang.

Kemalangan yang melibatkan bas ekspres sering berlaku di Malaysia. Adakah kejadian ini disebabkan Malaysia Boleh?

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Ekspo Matta Melaka Mitc 2012
Melancong Di Mutiara Timur Hong Kong
Terbang Bersama Air Asia Ke Korea Selatan

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.