Sunday, December 18, 2011

Pasar Namdaemun Seoul Korea Selatan

Pasar Namdaemun

Terletak di Namchangdong Jung-gu Seoul, Pasar Namdaemun merupakan pasar tradisional terbesar dan paling lama di Korea Selatan.

Foto di atas menunjukkan pintu masuk ke-lima Pasar Namdaemun. Lokasi pintu masuk ke-lima Pasar Namdaemun berada di Toegyero yang sibuk.


Pasar Namdaemun

Pasar Namdaemun penuh dengan keseronokan seperti makan, membeli-belah dan bersiar-siar. Pelbagai jenis produk dijual di Pasar Namdaemun.

Barangan yang didapati di Pasar Namdaemun termasuk bagasi, ginseng, pakaian, minuman, makanan, elektronik, beg tangan, rampai laut, cenderamata, barang kemas, perkakas dapur dan peralatan sukan. Terdapat lebih daripada 10,000 buah kedai di Pasar Namdaemun yang membekalan jualan runcit dan borong.

Selain daripada membeli-belah, anda boleh menikmati kelazatan hidangan Korea Selatan. Pihak Berkuasa Bandaraya Seoul menetapkan Pasar Namdaemun sebagai kawasan pelancongan. Pasar Namdaemun tutup pada hari Ahad. Sila menyemak maklumat sebelum anda berkunjung.

Pkhidmatan subway tersedia ke Pasar Namdaemun. Anda boleh menaiki subway laluan 4 dan turun di Stesen Hoehyeon. Berjalan kaki selama 5 minit, anda akan tiba di Pasar Namdaemun.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Pusat Beli-belah Coex Seoul
Banguan 63 Seoul Korea Selatan


No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.