Wednesday, October 5, 2011

Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan

Bangunan 63

Terletak di Pulau Yeouido, Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan merupakan salah satu pencakar langit tinggi di Korea Selatan.

Sebagai mercu tanda terkenal di Pulau Yeouido, Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan 249 meter dan 63 tingkat tingginya. Bangunan ini siap dibina pada tahun 1985.

Sebuah dek pemerhatian tersedia di tingkat 63. Pengunjung boleh menikmati pemandangan Seoul yang mempesona. Anda boleh minum dan makan di Kafe Sky di tingkat 60. Sebuah muzium seni tertinggi di dunia yang bernama Sky Art terdapat di tingkat 60. Restoran Walking in the Cloud yang menyediakan makanan Eropah berada di tingkat 59.

Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan ada sebuah akuarium, iaitu 63 Sea World yang mempunyai lebih daripada 20000 ekor ikan. Sekiranya anda gemar menonton filem skrin luas, anda harus melawat teater IMAX 63. Selain itu, sebuah muzium patung lilin juga didapati di Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan.

Anda boleh menaiki subway laluan 1 dan laluan 5 ke Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan. Jika anda menaiki subway laluan 1, turun di stesen Daebang. Turun di stesen Yeouido atau stesen Yeouinaru kalau anda menaiki subway laluan 5. Perkhidmat bas percuma disediakan dari ketiga-tiga stesen subway itu ke Bangunan 63 Insurans Hayat Korea Selatan.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Berbasikal Di Taman Hangang
Menara Berkembar LG Yeouido
Bangunan Perhimpunan Nasional
Pesta Bunga Api Taman Hangang
Pemandangan Menawan Hangang
Memori Manis Pelayaran Hangang
Burung Camar Terbang Di Hangang

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.