Sunday, June 24, 2012

Garam Dan Botol Air Mineral Senjata Maut

Garam dan Botol Air Mineral

Menteri dalam Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz telah membuat kenyataan yang mengejutkan di Parlimen. Beliau berkata garam dan botol air mineral boleh menjadi senjata yang akan menyebabkan kematian.

Ahli Parlimen Ipoh Timur Lim Kit Siang menuntut kerajaan BN meminta maaf kerana membuat tuduhan tidak berasas mengenai perhimpunan 428. Bertindak balas kepada pertanyaan Lim Kit Siang, Nazri Aziz mengatakan bahawa motif Bersih 3.0 adalah untuk menggulingkan kerajaan. Niat utama Bersih 3.0 berhimpun di Dataran Merdeka sama seperti senario di Dataran Tahrir Cairo, Dataran Martyrs' Tripoli dan Dataran Kasbah Tunis.

Oleh kerana negeri-negeri Afrika Utara, Egypt, Libya and Tunisia berturut-turut ditumbang oleh telefon bimbit BlackBerry, itulah sebabnya Nazri Aziz terlalu takut garam dan botol air mineral. Ini bermakna Nazri Aziz mengaku kerajaan Barisan Nasional tidak disokong oleh rakyat.

Kerajaan Barisan Nasional yang dipilih oleh rakyat sepatutnya berterima kasih kepada rakyat tetapi sebaliknya tidak berhenti-henti mengugut rakyat. Tidaklah menghairankan rungutan awam semakin teruk. Menukar kerajaan memang tidak dapat dielakkan.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
UMNO Parti Politik Telur Busuk
Warga Merlimau Berjamu Dengan Ambiga
Pakar Pembasmian Anai-Anai Najib Razak

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.