Monday, May 21, 2012

Warga Merlimau Berjamu Ringan Dengan Presiden Bersih Ambiga

Ambiga

Presiden Bersih Ambiga berjadual minum teh bersama penghuni sekitar Merlimau pada petang hari Sabtu. Ketua Menteri Melaka mengarah semua MP dan Adun UMNO Melaka mengumpulkan pengacau untuk melakukan gangguan. Akhirnya Ambiga tidak muncul di Markas PAS di Jalan Batu Gajah, Merlimau.

Dengan sokongan kuat yang dimandatkan oleh rakyat Malaysia, Ambiga menyeru Suruhanjaya Pilihan Raya menganjurkan pilihan raya umum yang adil dan bersih. Perdana Menteri Malaysia Najib Razak tidak berani membubarkan parlimen dan mengadakan pilihan raya umum. Demi mengukuhkan kedudukan politik, BN mencuba sedaya upaya memburuk-burukkan Ambiga yang disanjung tinggi oleh rakyat.


Perkasa

Kebebasan Bersuara?

Ambiga hanya ingin berjamu dengan orang Merlimau. Mengapakah Presiden UMNO Melaka begitu pengecut? Seolah-olah UMNO Melaka sudah sakit tenat dan akan mampus bila-bila masa. Mungkin menyalak bukit seperti anjing merupakan budaya UMNO.

Menindas pemimpin yang dihormati rakyat akan membangkitkan kemarahan di kalangan rakyat. Malaysia perlu mengubah kerajaan secepat mungkin demi menjamin masa depan yang lebih baik.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Pakar Pembasmian Anai-Anai Najib Razak
Karnival Melaka Bukti Ketidakadilan 1Malaysia
1Malaysia Dalam Minda Kanak-kanak Malaysia

1 comment:

  1. Salam, saya wartawan Malaysiakini. Kami berminat mendapat maklumat daripada mereka yang ada pada insiden di Merlimau Sabtu lalu. Mohon penulis contact saya di 03-2283 5567 atau di emel aidila@malaysiakini.com. terima kasih.

    ReplyDelete

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.