Thursday, May 31, 2012

Jenaka Ahli Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin

Zuraida Kamaruddin

Ahli Parlimen Ampang Selangor Zuraida Kamaruddin beristirehat sambil minum teh bersama penyokong Pakatan Rakyat sekitar Merlimau pada petang 19 Mei. Beliau bermisi mendedahkan kerja kotor pemimpin-peminpin UMNO.

Walaupun Ambiga tidak dapat jumpa peminat setianya di Merlimau, para hadirin berasa gembira pada perjumpaan dengan Presiden Wanita PKR Zuraida Kamaruddin.

Zuraida Kamaruddin membongkar skandal UMNO iaitu pemilik lembu kondominium, Presiden Wanita UMNO Shahrizat Abdul Jalil. Cerita Kak Lembu yang terkenal itu tersebar ke seluruh Malaysia tetapi Zuraida Kamaruddin masih berminat menyindir bekas Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat Shahrizat Abdul Jalil.

Selepas berkongsi drama lembu, babak berikut yang disampaikan oleh Zuraida Kamaruddin ialah kisah Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Shafie Apdal. Meskipun Shafie Apdal menafi tidak membayar jumlah wang yang besar kepada seorang seniwati, Zuraida Kamaruddin tetap menuduh Shafie Apdal menyalahgunakan wang awam untuk bertemu Zahida Rafik.

Selesai mengejek Shafie Apdal dan Shahrizat Abdul Jalil, Zuraida Kamaruddin mula menilai Perdana Menteri Malaysia Najib Razak. Berikut Shahrizat Abdul Jalil meletak jawatan sebagai Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Najib Razak mengumum memegang jawatan itu sendiri. Seorang lelaki berjawat kementerian wanita, ia bukan kelakar bertaraf dunia malahhan menghina kaum wanita di Malaysia.

Kelemahan Barisan Nasional tidak terhingga. Itu sebabnya rakyat jelata Malaysia mendesak regim kini berundur.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
UMNO Parti Politik Telur Busuk
Polis Terpacak Macam Tunggul Di Merlimau

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.