Wednesday, May 23, 2012

Polis Terpacak Macam Tunggul Di Merlimau

Pasukan Simpanan Persekutuan

Petang hari Sabtu, sekumpulan polis tiba-tiba muncul di taman kediaman saya. Makcik-makcik jiran saya serta-merta menutup pintu dan tingkap masing-masing. Mereka menjenguk-jenguk dan menanya saya apa sedang berlaku.

Pengacau

Selain polis yang hadir untuk menunjuk muka mereka, terdapat dua golongan yang berpakaian merah dan hitam. Golongan berbaju merah itu terdiri daripada ahli UMNO Jasin Melaka. Golongan berbaju hitam itu merupakan pengikut Perkasa Melaka.

Presiden Bersih Ambiga hanya ingin minum teh bersama warga sekitar Merlimau tetapi UMNO Jasin dan Perkasa Melaka sengaja menimbulkan kekacauan. Kemunculan mereka telah mewujudkan kecemasan di kalangan penghuni Taman Sri Merlimau.


Budak UMNO

Peminat setia UMNO memanjat ke atas tembok rumah penduduk Taman Sri Merlimau. Kelakuan mereka menggambarkan UMNO sebuah parti politik tidak berdisiplin. Adakah anda ingin Malaysia di tadbir oleh parti sebegini?

Malangnya pihak polis yang berada di lokasi kejadian itu tidak mengambil tindakan sewajarnya. Mereka hanya berdiri tegak seperti tiang lampu yang tersedia di sepanjang jalan.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
UMNO Parti Politik Telur Busuk
Pakar Pembasmian Anai-Anai Najib Razak
Karnival Melaka Bukti Ketidakadilan 1Malaysia
1Malaysia Dalam Minda Kanak-kanak Malaysia

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.