Wednesday, November 7, 2012

Hotel Tai Hoe Sungai Rengit Pengerang

Hotel Tai Hoe

Jika anda ingin mengecapi udang karang yang lazat, anda lebih baik bermalam di Sungai Rengit untuk mengelakkan bahaya memandu pada waktu malam. Sebut tentang penginapan di Sungai Rengit, Hotel Tai Hoe merupakan salah satu pilihan utama.

Sejak pencerobohan Taiwan Kuo Kuang Petrochemical Technology Co, Pengerang yang terletak di bahagian tenggara Johor, serta merta terdedah kepada seluruh dunia.

Pertubuhan alam sekitar berturut-turut muncul di Pengerang untuk menyokong penduduk setempat menentang perlaksanaan projek Kuo Kuang Petrochemical. Kehadiran mereka telah menghijaukan Pengerang yang akan jadi neraka setelah projek petrochemical itu diluluskan.


Hotel Tai Hoe

Perjalanan udang karang pada bulan Mei, saya singgah di Hotel Tai Hoe. Gambar tidak membohong. Persekitaran Hotel Tai Hoe memang sunyi dan bilik tamu bersih serta selesa.

Selain Hotel Tai Hoe lama di Jalan Abu Bakar, terdapat Hotel Tai Hoe baru yang menghadap ke Laut Cina Selatan di Jalan Siakap. Tingkat bawah Hotel Tai Hoe baru ialah Restoran Super Lobster. Manakala tingkat bawah Hotel Tai Hoe lama ialah pasar mini dan kounter sambutan hotel juga boleh didapati di sana.

Tersedia dengan wifi, Hotel Tai Hoe disesuaikan untuk memenuhi keperluan golongan tunduk atau generasi skrin berhubung dengan dunia. Di samping itu, pemandangan laut indah dan bilik tetamu yang selesa pasti dapat menawan hati pengunjung Pengerang.

Contact: Max Lai/Debra Yeong
Telephone: 07-8263855/019-7988636/019-7636266/013-7504400

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Bandar Maharani Muar Johor
Sekolah Menengah Chung Hwa
Kopitiam 434 Sai Kee Muar Johor

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.