Thursday, November 28, 2013

Keju Dan Kasut Kayu Belanda

Simonehoeve

Meninggalkan Kampung Nelayan Volendam, kami menaiki bas persiaran yang dipandu oleh Peter dan menuju ke Kilang Keju dan Kasut Kayu Simonehoeve.

Simonehoeve

Oleh kerana Kilang tersebut terletak tidak jauh dari Kampung Nelayan Volendam, kami beralih ke kilang itu setelah menikmati kopi harum di Kampung Nelayan Volendam.

Simonehoeve

Setiba di kilang, kami dibawa ke bengkel membuat kasut kayu. Pembuat kasut kayu menunjukkan cara membuat kasut kayu. Kemahiran beliau membuat kasut kayu sungguh mengagumkan.

Kasut Kayu

Aneka corak kasut kayu yang berwarna-warni tergantung di dindin. Kasut kayu yang menarik itu adalah untuk dijual kepada pengunjung. Anda boleh memakai kasut kayu itu atau menyimpannya sebagai cenderamata.

Keju

Selepas melihat cara membuat kasut kayu, kami melangkah ke bilik pameran keju. Selain daripada kasut kayu yang cantik, kilang Simonehoeve juga memproses keju Belanda yang terkenal. Pelbagai saiz and warna keju dipamerkan untuk dijual.

Keju

Hirisan keju dalam pinggan adalah untuk dicuba oleh pelawat. Terdapat banyak perisa keju yang berbeza. Anda boleh membeli keju yang anda suka.

Tidak sangka mengambil angin di Eropah dapat menyaksi proses membuat kasut kayu. Terbukti melancong dapat memperluaskan visi seseorang. Jika tidak ingin menjadi katak di bawah tempurung, anda harus mengembara ke sana-sini.

Post Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Rumah Unik Pekan Volendam
Mengambil Angin Di Volendam
Berbasikal Di Sekitar Volendam

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.