Friday, August 10, 2012

Perhimpunan 729 Segamat Johor

Perhimpunan 729 Segamat

Berikutan Perhimpunan 325 Kajang dan Perhimpunan 520 Pahang, pendidik China sekali lagi berkumpul di Perhimpunan 729 di Segamat.

Perhimpunan ini bertujuan untuk meminta sebuah sekolah menengah Cina dibina di Segamat, Johor. Agak ramai selebriti menghadiri perhimpunan tersebut. Mereka termasuk Ser Lai Hing, Tan Tai Kim, Lee Cheng Chuan, MP Bakri Er Teck Hwa, Presiden Dong Zong Yap Sin Tian and Timbalan Presiden Dong Zong Chow Siew Hon.

Pengerusi Penganjur Ser Lai Hing mengetuai barisan penceramah. Penceramah lain yang turut berucap ialah Pengerusi Lembaga Pengarah Sekolah Menengah Batu Pahat Tan Tai Kim, Presiden Jawatankuasa Penyelaras Sekolah Menengah Cina Segamat Lee Cheng Chuan dan Presiden Dong Zong Yap Sin Tian.

Telah biasa dengan gaya hidup santai, kami bangun awal pagi pada hari itu dan bergegas ke Segamat. Ketika lalu bandar Tangkak, kami singgah di sana untuk menikmati mi daging lembu Tangkak yang terkenal. Sebelum kembali ke Merlimau, kami minum petang di Segamat Old Taste Cafe yang terletak di Jalan Kekwa.

Artikel Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Bandar Maharani Muar Johor
Sekolah Menengah Chung Hwa
Kampung Udang Kara Pengerang
Kopitiam 434 Sai Kee Muar Johor

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.