Sunday, January 2, 2011

Majlis Makan Malam Ulang Tahun Ke-44 DAP Melaka

Karpal Singh
DAP Melaka telah menganjurkan Majlis Makan Malam Ulang Tahun Ke-44 di Dewan Sekolah Menengah Pay Fong pada 16/12/2010.

Ahli Parlimen Bukit Gelugor merangkap pengerusi DAP, Karpal Singh adalah salah seorang daripada penceramah dihormati. Beliau pernah ke Melaka pada tahun 80-an. Lawatan beliau berhubung dengan isu Bukit Cina.

Karpal Singh juga berkongsi humornya dengan penyokong DAP Melaka. Beliau telah menyaran Anwar Ibrahim supaya tidak menerima Zaid Ibrahim sebagai ahli PKR.  Anwar Ibrahim tidak mengikut nasihatnya. Akhirnya terbukti Zaid Ibrahim ialah alhi politik yang gemar melompat

Nurul Izzah

Naib presiden PKR yang baru dilantik merangkap Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah menyindir kerajaan BN sebagai kerajaan "hu li hu tu". Sebenarnya "hu li hu tu" ialah satu frasa Cina yang bermaksud "bodoh" atau "bingung". Ia boleh juga diterjemahkan sebagai "tidak berguna".

Khalid Samad
Ahli Parlimen Shah Alam dari PAS, Khalid Samad melontar satu soalan kepada para hadirin sama ada bosan terhadap ucapannya. Beliau mengata demikian kerana Speaker Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia selalu mengarah beliau menghentikan pertanyaannya. Ini menunjukkan bahawa Khalid Samad tidak pernah tidur di Dewan Rakyat.

Wong Ho Leng
Seorang lagi pemimpin DAP yang menyampaikan ucapan ialah Wong Ho Leng. Beliau merupakan Ahil Parlimen Sibu merangkap pengerusi Sarawak.

Wong Ho Leng bangga dengan kemenangannya dalam pilihan raya kecil Sibu pada 16 May tahun ini. Pengundi menolak BN walaupun Perdana Menteri Najib berjanji akan menandatangani cek berjumlah 5 juta untuk mengatasi masalah banjir di Taman Rejang sekiranya calon BN menang.

Adakah PKR akan mengambil alih Putrajaya? Ya, soalan ini sungguh menarik. Semua rakyat Malaysia tidak sabar untuk mengetahui jawapannya.

Pautan Berkaitan
Ceramah Pas Sungai Rambai Melaka
Demokrasi Adalah Kebebesan Bersuara
Malaysia Memerlukan Perubahan Dalam 2011


No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.