Wednesday, April 24, 2013

Foto Pekan Sungai Lembing Pahang

Sungai Lembing

Pemandangan Sungai Lembing sungguh mengagumkan. Gambar ini mengambil dari Muzium Sungai Lembing. Berdepan dengan pemandangan mempesona, tentulah mengambil gambar dengan sepuas-puasnya.

Pokok Gergasi

Pokok gergasi merupaka ciri-ciri unik Sungai Lembing. Terdapat banyak pokok gergasi di merata lokasi di Sungai Lembing. Selain daripada pokok gergasi, rumah papan dua tingkat yang usang juga boleh didapati di Sungai Lembing.

Sungai Lembing

Bangunan di sebelah kanan ialah Country View Inn. Medan selera Sungai Lembing berdepan dengan Country View Inn.

SJKC Lembing terletak tidak jauh dari Country View Inn. Beralih ke depan, anda akan tiba ke tempat rehat mendaki Bukit Panorama Lembing.


Jalan Canton Selatan

Jalan Canton Selatan adalah salah sebatang jalan di Sungai Lembing. Sungguh anehnya termuncul Jalan Canton Selatan di Sungai Lembing.

Gerai Biskut Kelapa

Gerai ini menjual biskut kelapa buatan Sungai Lembing. Rasa biskut kelapa Sungai Lembing berbeza dengan biskut kelapa yang saya pernah makan. Mungkin cita rasa setiap orang tidak sama.

Kedai Kopi Rahmah

Kedai Kopi Rahmah berada di Jalan Besar Sungai Lembing. Kedai kopi ini dimiliki orang Melayu. Keadaan Kedai Kopi Rahmah agak tradisional tetapi meja dan kerusi plastik tidak selaras dengan suasana trasional kedai kopi itu

Post Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Stesen Petrol Sungai Lembing
Kamera Membawa Kegembiraan
Informasi Penginapan Sg Lembing
Lembin Village Resort Sg Lembing

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.