Saturday, December 12, 2009

Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia 2010 Afrika Selatan

2010 FIFA
Majlis cabutan telah diadakan di Cape Town, Afrika Selatan untuk menentukan 8 kumpulan bagi 32 pasukan yang berjaya ke pusingan akhir Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia 2010.

Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia 2010 akan membuka tirai pada 11 Jun tahun depan di Afrika Selatan. Mexico dari Amerika Tengah akan mencabar tuan rumah ia-itu Afrika Selatan pada perlawanan pembukaan.

Perancis sungguh bernasib baik kerana bersama kumpulan dengan Afrika Selatan yang merupakan pasukan pilihan beranking paling rendah. Selain itu, England, Jerman dan Argentina juga bertuah berada di bahagian atas. Mereka tidak perlu bertemu dengan pasukan hebat yang terletak di bahagian bawah seperti Brazil, Portugal, Sepanyol, Itali dan Belanda sebelum separuh akhir.


Oleh kerana saya sudah bersara, saya boleh menyaksi siaran langsung Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia yang bertaraf dunia hingga larut malam. Saya meramal bahawa pasukan yang berpeluang menjuarai Kejohanan Bola Sepak Piala Dunia 2010 termasuk Sepanyol, England, Brazil, Itali dan Agentina.


2 comments:

  1. salam dari kami http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

    bola sepak... wow bestnya ... aku tertarik lah ngan entry kamu tu... aku pastikan yang aku tetap baca... tak berhenti-henti sekarang ni... tahniah atas entry yang berguna ini amat baik sekali...

    Salam ziarah kat blog entry ko… kami sedang baca entry older post ko tu… best gak bila baca…. Salam ikatan persahabatan… thanks kongsi cerita ngan aku… salam sebuah persahabatan tanda ingatan dari kami…. Harap ade respond dari kamu… thanks againt

    ReplyDelete
  2. Afzainizam:
    Salam......
    Terima kasih atas kesudian saudara meziarahi blog saya dan memberi komen yang merangsangkan.

    ReplyDelete

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.