Saturday, December 14, 2013

Pasar Malam Shilin Taipei

Pasar Malam Shilin

Pasar Malam Shilin merupakan tempat pelancongan pertama yang kami melawat ketika mengembara di Taiwan.

Pasar Malam Shilin

Gambar ini menujukkan kemeriahan Pasar Malam Shilin. Jalan yang sempit itu penuh sesak dengan orang ramai. Pasar Malam Shilin ada aneka kedai menjual banyak jenis barangan.

Pasar Malam Shilin

Terletak di bahagian utara Taipei, pelbagai makanan Taiwan boleh didapati di Pasar Malam Shilin. Stik ayam dan stik lembu amat popular di Pasar Malam Shilin. Ruang depan kedua-dua kedai stik dibanjiri pelangan yang beratur untuk membeli stik.

Pasar Malam Shilin

Terdapat banyak makanan enak di Pasar Malam Shilin termasuk hidangan lazat Singapura. Tauhu busuk Taiwan sungguh terkenal di Pasar Malam Shilin. Tauhu busuk pedas kedai ini mencabar citarasa anda. Disamping itu sotong goreng dan bebola nasi goreng juga tersedia untuk pengunjung.

Pasar Malam Shilin

Selain sajian yang telah diperkanalkan, sate, stimbot, mi tiram, tiram goreng, makanan laut, mi dingin pedas, lempeng bawang, barbeku Mongolia, air peria, air belimbing dan air betik susu juga disediakan kepada pelawat Pasar Malam Shilin.

Selepas bersantap, anda boleh melangkah ke kedai kasut, kedai pakaian, kedai buah-buahan, kedai cenderamatan atau kedai produk khas Taiwan.

Artikel Berkaitan
Kuih Nanas Taiwan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.