Tuesday, January 22, 2013

Janji Gor Malaysia Najib Razak

Ajib Gor

Perdana Menteri Najib Razak telah menjadi Pakar Janji.

Mengapa Najib digelar Janji Gor?
Oleh kerana menghadapi desakan musuh dalam selimut dan serangan daripada barisan pembangkang, Najib terpaksa membuat janji di mana-mana dia berada. Tugas Najib sungguh mudah, semata-mata berjanji ini dan berjanji itu sahaja.

Ketika melawat ke Pulau Pinang, Najib berjanji kepada anak buah Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng bahawa kerajaan pusat akan membina sistem pengangkutan monorel dan rumah kos rendah sebanyak 20,000 unit.

Di Selangor pula, Najib berjanji pusat kerajaan akan menyelesaikan masalah bekalan air yang makin merunsingkan pendudukan Selangor.

Kini di Kelatan, Najib berjanji tujuh projek mega untuk memajukan Kelantan. Projek tersebut termasuk pembinaan lebuh raya Kuala Krai---Kota Bharu, pembinaan stadium baru, masjid terbesar dan perumahan rakyat.

Selain itu, Najib juga berjanji merancang sistem pengangkutan Rapid Kota Bharu, pembinaan kampus bandar Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan projek mengatasi masalah bekalan air.

Mampukah Najib menepati janji?
Sama ada menukar kerajaan atau tidak selepas pru ke-13, Najib harus meletak jawatan sebagai perdana menteri. Kecuali BN menang dengan margin besar, jika tidak Najib akan diganti oleh Muhyiddin atau pemimpin Pakatan Rakyat.

Post Berkaitan
Profil Google Zuiyanhong
Penulis Artikel Zuiyanhong
Ali Rustam Jual Kuih Dodol
Adnan Mengerat Telinganya
Parti Politik Telur Busuk UMNO
Tolak Lynas Selamatkan Malaysia
Kak Dengar Sharifah Zohra Jabeen

No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.