Sunday, October 11, 2009

India Kecil Melaka--Jalan Bendahara

India Kecil Melaka

Menjelang perayaan Deepavali, India Kecil Melaka di Jalan Bendahara menjadi riuh-rendah sekali lagi. Sekiranya anda melawat ke Melaka pada ketika ini, anda boleh bersiar-siar di India Kecil Melaka untuk mengalami suasana meriah perayaan Deepavali.

India Kecil Melaka

India Kecil Melaka terletak di pusat bandar raya Melaka dan hanya dalam 5 minit jarak perjalanan dari Hotel Renaissance atau Hotel City Bayview. Anda boleh membeli segala barangan keperluan Deepavali di sini. Barangan tersebut termasuk barangan penghiasan, bahan masakan, perkakas memasak, pakaian dan biskut. Sama seperti beli-belah setempat.

India Kecil Melaka

Pada masa dahulu, terdapat beberapa kedai sahaja kepunyaan orang India di Jalan Bendahara. Kini, banyak kedai orang India muncul di Jalan Bendahara dan beransur terbentuk satu Jalan India. Itulah sebab Jalan Bendahara dinamakan India Kecil Melaka. Berbanding dengan India Kecil Singapura, India Kecil Kuala Lumpur dan India Kecil Penang, India Kecil Melaka memang kecil.

India Kecil Melaka

Saya yakin pada masa akan datang, India Kecil Melaka akan menjadi satu destinasi pelancongan yang amat terkenal di Melaka.

1 comment:

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.