Thursday, May 5, 2011

Kad Pintar T-money Seoul Korea Selatan

Kad Pintar T-money

Jika anda ingin melancong di Korea Selatan dengan gembira, anda terpaksa mempunyai maklumat lengkap subway Seoul. Dengan memiliki Kad Pintar T-money, anda dapat bergerak dengan mudah disekitar Seoul.

Kad Pintar T-money Seoul merupakan kad prabayar. Kad ini boleh digunakan untuk pelbagai perkhidmatan pengangkutan di Seoul  termasuk bayaran tambang bas, taxi dan subway. Bayaran meletak kereta dan tol lebuh raya juga diterima. Pelancong boleh membeli Kad Pintar T-money di kedai kemudahan, pusat membeli belah, kounter tiket subway dan masin menjual tiket. Setiap Kad Pintar T-money berharga 2500 won.

Anda diberi potongan sebanyak 100 won setiap kali menggunakan Kad Pintar T-money. Misalnya, anda menaiki bas atau subway dengan bayaran tunai, anda perlu membayar 1000 won tetapi dengan mengganakan Kad Pintar T-money anda hanya membayar 900 won.

Dengan menggunakan Kad Pintar T-money, anda tidak harus berbaris untuk membeli tiket setiap perjalanan. Anda boleh menambah jumlah bila-bila masa. Selain itu, Kad Pintar T-money boleh dikembalikan. Bayaran sebanyak 500 won dikenakan dan baki dibayar balik. Sebaliknya, anda boleh simpan Kad Pintar T-money sebagai kenangan.

Artikel Berkaitan
Hari Kanak-Kanak Korea Selatan
Hotel Airport Incheon Korea Selatan
Kia Sedan Mewah K7 Korea Selatan


No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.