Saturday, August 21, 2010

Rancangan RFM988 "Say Hi To Malaysia" Terkandas

Jamaluddin Ibrahim
Baru-baru ini, pengunjung blog ini dan blog versi Inggeris saya---Sweet Memories Of Zuiyanhong meningkat dengan jumlah besar.

Setelah memahami keadaan sebenarnya, barulah saya mengetahui kedatangan mereka adalah berkaitan dengan penganalisa politik terkenal Jamaluddin Ibrahim. Mereka mencari maklumat Jamaluddin Ibrahim melalui enjin carian Google, Yahoo dan Microsoft. Secara kebetulan sebelum ini saya pernah menulis artikel berhubungan dengan Jamaluddin Ibrahim.

Saya berasa kagum mengapa begitu ramai orang asyik mencari maklumat Jamaluddin Ibrahim. Jadi saya google tentang hal ini dan difahami bahawa rancangan RFM988 "Say Hi To Malaysia" menimbul masalah. Jamaluddin Ibrahim merupakan pengacara rancangan tersebut.

Menurut laporan China Press, Jamaluddin Ibrahim dan rakan-rakan sejawatnya yang bersama menjadi pengacara rancangan "Say Hi To Malaysia" diarah menyimpan mikrofon dan menutup mulut. Selain itu, ketua eksekutif RFM988 Wong Lai Ngo dan pengurus kanan rancangan Chen Jia Rong juga dipecat.

"Say Hi To Malaysia" mulai disiarkan pada 4 Mei 2009. Masa siaran ialah pada Isnin hingga Jumaat dari pukul 8 pagi hingga pukul 10 pagi. Rancangan ini amat popular di kalangan masyarakat Cina terutama generasi muda.

Tindakan terhadap "Say Hi To Malaysia" tidak munasabah kerana bertentangan kehendak awam. Pihak berkenaan harus berhati-hati dalam urusan ini supaya tidak kehilangan sokongan.

Pautan Berkaitan
Saya Pun Melayu
Katak Politik 1Malaysia
8 Mac Hari Malaysia Bangun


No comments:

Post a Comment

Maklum balas anda adalah dialu-alukan.